mandag den 15. oktober 2007

Følelser!



Ikke alle er lige glade for andre end grønlænderes tilstedeværelse i Grønland. Det kan der være forståelse for, omend synspunkterne nogle gange er lidt ensidige. Men der er mange følelser i spil og når det er tilfældet er det ikke altid at der bliver tænkt lige klart.



Hele debatten, mellem særligt Grønland og Danmark, vedr. råstoffer i Grønlands undergrund er et eksempel der indeholder hele problematikken. Folk forsøger at være saglige og holde debatten på et ordentligt niveau, men ender som regel med at gå i vrede og smække med døren. (Men det hjælper sikkert heller ikke på niveauet at Dansk Folkeparti er så aktive i sagen.) Nå men, jeg forsøgte i et tidligere indlæg at lade være med at være politisk så det vil jeg straks stoppe med igen.

Vi passer bil. Eskilds Lada Niva er "desværre" endnu ikke blevet solgt så nu er salget overdraget til os. Eskild vil gerne have den solgt snarest, da der inden længe skal betales 'motorafgift' og der er da også enkelte ude at kigge på den. Indtil videre har det imidlertid kun resulteret i fornærmende tilbud på 3-4000 kr.


Peter i Niva'en. Det brede smil afslører at han er ved at blive fanget af den russiske charme. (Billede Jónas Björnsson).

Jeg håber meget at den bliver solgt snart, for for hver dag der går holder jeg mere og mere af kræet og før jeg ved af det køber jeg den sikkert selv. Det er ikke meningen!! Men det er jo rart at have en bil når det bliver vinter...og så er det, som en af mine kollegaer udtrykte det, den mest 'boheme' agtige bil i Nuuk, ja sikkert i hele Grønland. Når jeg så ydermere får at vide at 'den klær dig', så er det sgu svært ikke at blive følelsesmæssigt involveret.

Så meget om følelser, nu skal jeg have en frostpizza. Man er vel græsenkemand lidt endnu og enhver ved at det INTET har med følelser at gøre men derimod en masse med dårlig mad, ussel personlig hygiejne og masser af øl. Freia kommer tilbage onsdag. Det bliver nu meget rart at få et bad.