tirsdag den 9. oktober 2007

Alene i Nuuk

Nu har jeg lært at smække lidt billeder ind i teksten, så I også kan få visualiseret mine ord. I Nuuk har vi indtil videre været begunstiget med fantastisk dejligt vejr, hvilket også har resulteret i nogle helt vanvittigt smukke solnedgange. (Klik billedlinket til højre på siden hvis I vil se flere.)

Udsigten fra vores stuevindue, 9 oktober, 2007.

Så tog Freia til Nanortalik på tjenesterejse. Det betyder at hun onsdag morgen er fløjet fra Nuuk i et Dash-7 til Narsarsuaq og videre derfra i en Sikorsky helikopter (formodentlig), til Nanortalik i det aller sydligste Grønland ved Kap Farvel. Jeg er MEGET misundelig på hende, men er selvfølgelig samtidig glad på hendes vegne for, at hun kommer ud at se Grønland. Det glæder jeg mig også selv meget til at jeg skal. Hun skal være væk i en hel uge - hvilket jeg finder dybt urimeligt - så jeg har alieret mig med Jónas, der ligeledes er græsenkemand, om at vi skal drikke øl og se fodbold. I alle fald på lørdag, hvor der er landskamp. Vi var på introkursus med Jónas i Kongens Lyngby før afrejse, hvilket var det sted vi også fandt ud af at både Jónas og jeg spiller Hattrick. Det gør rigtige mænd! (...hvilket vi vist også blev enige om på samme kursus.)

Vi får rig mulighed for at drikke os...host...grønlænderstive...hmm...for på lørdag er der nemlig Oktober-fest i Nuuk. Og hvorfor egentlig ikke? Godthåb Bryghus, der laver noget forfærdeligt øl, byder op til Bayersk stemning på det lokale værtshus "Daddys" (det hedder det fanme!). Det er dér man kan få øllet på fad. Vi deltager! Prost!!