søndag den 10. februar 2008

Aasiaat

Er et smut nordpå. I øjeblikket i Aasiaat og fra imorgen i Kangaatsiaq. Jeg er på tjenesterejse med min kollega, Lone. På turen kommer vi også forbi Qasigiannguit og Ilulissat.


Aasiaat vågner dovent op. Udsigten fra Sømandshjemmet søndag morgen.

Jeg har ikke så mange ord på mig lige nu, så I må nøjes med et par billeder fra Aasiaat havn. Alting er frosset til. Det er skide koldt. -32 igår. -27 idag.


Bemærk hvorledes havet "ryger". Lige vejr til en lille hygge tur i åben jolle (!)


...hvorfor ikke? Man skal jo for helvede komme rundt på en eller anden måde!!

Inden vi kom herop frøs min ene øreflip iøvrigt helt hård uden at jeg lagde mærke til det. Det var som at røre ved et lille stykke koldt træ. "Hvad katten laver et stykke træ, der hvor mit øre plejede at være?", tænkte jeg og gik ind i varmen. Heldigvis tøede den op igen og jeg er sluppet billigt, med lidt afskallet hud. Eksperter har berettet at det svarer til et brandsår og kan være ganske alvorligt.

Min Oldefar, Peter Axel Hansen, ligger begravet her i Aasiaat, så det er lidt specielt at være her. Han er en af de personer jeg ærgrer mig lidt over at jeg aldrig kan møde. Dem er der heldigvis en del af...desværre er der også en del jeg ville ønske jeg aldrig havde mødt, og endnu flere jeg ville ønske jeg aldrig havde hørt om, men sådan har vi det nok alle.

Og således blev ordene alligevel flere end jeg havde troet. Tror jeg er fuld af dem. Alvoren er også til at få øje på, men jeg håber sandelig, at folk forstår, at jeg i bund og grund er et hyggeligt gemyt. Kunne jeg ellers slutte af med denne hilsen?

Hyggenygge

Ingen kommentarer: